wtorek, 16 kwietnia 2013

Czas

Witam,
macie może czasem takie wrażenie, że ktos Wam mierzy czas..i musicie  zrobić cos teraz, bo jeżeli nie to to przeminie i nie wróci..?
CARPE DIEM
Ja tak mam i może dlatego staram się cieszyć z kazdej chwili która jest mi dana przeżyć.
Dziś szłam sobie chodnikiem obok aleji drzew, a tam ptaki śpiewały i goniły się nawzajem..pojwiły się pierwsze pąki..takie soczyste, że chciałoby się je wziąść do ręki i zatrzymać płynące w nich życie..
Szłam i usmiechałam się..
A ludzie przechodzili koło mnie i patrzyli jak na wariatkę..:)
Nie dostrzegali piekna wiosny tylko się gdzieś śpieszyli..tak wiosna nawet w mieście może być piękna:)

A teraz UWAGA mój ukochany SDM ~ M dziekuję Ci za ten pierwszy ich koncert :)


Wydaje mi się, że zawsze, gdy znajdujemy sie w jakiejś trudnej sytuacji, to mamy wrażenie, że chcielibyśmy o tym zapomnieć, ale nie damy rady. Leczjuż po jakimś czasie wspomnienia bledną odczucia słabną i jest trochę lżej na duszy..

***
Dostałam wize na życie
tak, żeby spróbować
jak smakują poziomki
w zielonym lesie

i żebym wiedziała co to miłość,
że jest jak wiatr
nieogarniona

i żebym znała co to
cierpienia łzy,
że po nich na ziemi wyrosną
kły szakala

i żebym znała ludzkie
istnienie
co chodzi po ziemi
bezładnie

i żebym znała
kazde westchnienie
co z ust ich
wypadnie

 Salvador Dali "Czas" //www.fanslask.fuckpc.com/afera-z-terminami/czas-dali/

"...Tylko dajcie mu czas
dajcie czasowi czas
(Zwólcie czarnym potoczyć się chmurom
po Was, przez Was i między ustami
I oto dzień przychodzi, nowy dzień
one już daleko, daleko za górami).."
 
Chciałabym jeszcze na koniec przytoczyć myśl Lisa z opowiadania Mały Książę -Antoine de Saint-Exupery. Wiem, że to książka dla dzieci, ale ona dla mnie jest bezcenna, bo zawiera w sobie  tyle pięknych prawd o przyjaźni..i nie tylko

"Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół."

Więc znajdźmy czas na to by znajdować nowe i umacniać stare przyjaźnie.

Pozdrawiam:)

7 komentarzy:

  1. Piękny wiersz, bardzo piękny... :) I jakże piękne słowa.. :) Ach gdybyśmy tak mieli receptę, i mogli się zmienic, wszyscy, bez wyjatku.. :)
    Pozdrawiam słoneczko i całuję :* :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak samo byłam dziś w mieście i podziwiałam wiosnę pięknie posadzone bratki kwitnące kolorami tęczy Wysyp fiołków w parku a żeby było śmiesznie to i wiosna przywitała mnie W postaci ptasiej kupy na głowie :) tak masz racje po przeczytaniu mojego wiersza można pomyśleć że to o katyniu A nawet jak go pisałam to nie myślałam że takie coś mi wyjdzie Sama się go przestraszyłam :) Ludzie nie wieża w przyjażń może się boją zaufać znam to bo mimo iż jestem szczera to ludzie się mnie boją może dlatego że parze nie oczami a sercem Nie patrze na wygląd ani na zawartość portfela ale na to co kto ma w środku

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem trudno iść naprzód, nie patrząc na innych. Jednak po coś człowiek ma wolną wolę i umysł, żeby wybierać mądrze (a przynajmniej próbować).

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w 100% z Tobą i Edwardem Stachurą. Bo ci, co się poddają fali krytyki, mody, zależności od kogoś to w końcu zabłądzą.Owszem czasem można nieco zboczyć z obranej drogi, jednak tylko po to, aby coś osiągać. Samo uleganie takim zjawiskom nie jest dobre. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka razy czytałam Twój wiersz. Jest bardzo piękny...
    Mam wrażenie, że czas nie ucieka, on pędzi...I podobnie jak Ty cieszę się każdym rozwijającym się pąkiem, ptakiem...
    Chwytam każdy dzień, każdą chwilę.
    Zamieściłaś obraz Salvadora Dali'go. Niezwykłego ekscentryka, prowokatora...Uwielbiającego swoją Galę. Mówił o niej, że jest jego krwią, tlenem, aniołem...
    Uwielbiam go. Zachwyciły mnie jego prace. Uważał się za jedynego autentycznego surrealistę...Był zwariowany, Miał niesamowite pomysły...
    "Mały Książę" to najcudowniejsza książka do której ciągle wracam i zawsze uronię łezkę, która spada na jej karty...
    Przepraszam, za zbyt długi komentarz.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Karino zapraszam po odbiór wyróżnienia. Wiersz cudowny.

    OdpowiedzUsuń