środa, 3 kwietnia 2013

Kawa

Witam,
dzisiejszy dzień nie zachęca do robienia dosłownie niczego, więc pomyślałam że napiję się kolejnej kawy:) i będe dalej uparcie wypatrywać wiosny:)
Postanowiłam w związku z tym  zaprezentować Wam  piosenkę która mi się z piciem kolejnej kawy kojarzy:)
Jerzy Filar - Za szybą (Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę..)

 
Do mnie przemawiają najbardziej przemawiają wersy:
 
Śpieszyć się  nie należy
i ze wszystkiego otrząść się jak pies..
 
Bo taka jest właśnie prawda, że "delektując" się życiem skorzystamy z niego najwięcej. Ciesząc się z błachostek a nie zwracając uwagi na to co złe. Takie życie byłoby i dla nas i dla innych najlepsze.
Ale nie zawsze takie jest.
I tutaj prezentuje coś niecoś ode mnie
***
Nie jestem pierwszą lepszą
ścierką
do wycierania twoich
szklanych oczu,
gdy wracasz półprzeźroczysty
nad ranem
parzę Ci kamienną kawę,
która mogłaby Cię zabić,
ale tego nie robi
i żyjesz w piekielnej esencji
zawartej w kubku życia,
a ja tonę w łyżeczce kawy
którą pijesz o 4 nad ranem.
 
 
 
A odwołując się do nieco szczęśliwszych chwil w życiu to zacytuje fragment wiersza Jonasza Kofta śpiewanego przez Hannę Banaszek
 
"Małe jasne to jest piwo,
duże jasne to jest słońce,
mała czarna to jest kawa,
duża czarna to jest noc,
Noc odchodzi,słońce wschodzi
chyba nam go nie ubyło
mała miłóść - to nie miłość
duża miłość - to jest miłość."
 
 
 
I takiej właśnie DUŻEJ MIŁOŚCI sobie i Wam życzę!
 
Serdecznie pozdrawiam


7 komentarzy:

  1. Oj kochanie Ty moje... : :* Ucałowac serdecznie i pic kolejną kawę... :)
    Podoba mi się Twój wiersz :) Jesteś w nim przelana całą swoją cichą osóbką :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawa :D a ja nie pijam kawy.
    Nie dlatego, że nie lubię ale jakoś tak.
    Ślicznie tutaj, jeszcze pewnie luknę nie raz.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi. Cieszę się, że Ci się tu spodobało i serdzecznie zapraszam:)

      Usuń
  3. Witaj Karino!
    To kolejny już dzień prawdziwego lenistwa. Uwielbiam dobrą kawę espresso. W tej filiżance takowa jest. Ma piankę.
    W tym poście zebrałaś wszystko to co lubię. Poezję Kofty, piosenki Banaszak, teksty Cygana, muzykę Filara...
    I co najważniejsze, poznaję Twoje wiersze.
    Mnie również podoba się Twój wiersz.
    Ślę moc pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma jak dobra kawa o poranku taki rytułał:)Cieszę się bardzo, że Ci przypadł do gustu ten post. A moje wiersze, dziękuję ale nie są idealne..:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Dzięki za słowa uznania jeśli chodzi o moje wierszydło. :)

    Pozdrawiam!

    Wiersze zebrane.

    (http://pinialux.blog.interia.pl/Wierszezebrane/)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma sprawy, bardzo przyjemnie odwiedza mi się nowe blogi, poznaje nowych blogerów. Właśnie tak sobie usiadłem i takie wyniki uzyskałem i w wiersz przelałem. ;) Pozdrawiam!

    Wiersze zebrane

    OdpowiedzUsuń